maandag, oktober 17, 2016

Het tij in mij

Ook deze zomer werd er weer hard gewerkt op het wad.
De mooiste boekcovers werden gemaakt waarin heel wat te schrijven valt

HET TIJ IN MIJ

Het tij in mij
gedijt het best
als ik haar ruimte geef.

Als het kan stromen
naar nog niet ontdekte oorden
en gedragen door de wind
in de vlaktes van onvermogen
mijn onvoltooide dromen vindt.

Soms stormt het in mijn hoofd
dan weer druppelt het gestaag
sijpelend blijft het in beweging
en soms komt bij mij de vraag

Of haar koers de mijne is
of ik mee moet dobberen in haar stroom
bedachtzaam een andere weg moet gaan
Of juist er tegen in.

Ik weet het niet altijd
dus geef ik het de ruimte en de tijd

En zo
laverend door
mijn eigen engtes van onbegrip
blijf ik toch de kapitein
op mijn eigen schip


© Jeannette

Geen opmerkingen: